pühapäev, 20. detsember 2015

Kunstlik viljastus- Kerli (nimi muudetud) kogemused ..

Hei :)

Mul on üks tore Sõbranna, kes läbib sama teekonda, kuid on juba tunduvalt rohkem katsetanud, kui mina. Hetkel käsil tal 8s katse :( Vanust on tal ka minust rohkem, kuskil 30+ ma täpselt ei teagi kusjuures. Kuid kahju on selle juures see, et 8 katse juures, ei ole mitte ükski katse isegi korraks õnnestunud. Esitasin talle mõned küsimused, et ta saaks oma tunded ja mõtted kirja panna ja tahtsin seda Teiega kallid lugejad jagada.

1.    Miks oled valinud kehavälise viljastamise teekonna(põhjused – naisepoolne /mehepoolne)? Kuna 

mõlemad munajuhad on eemaldatud ja loomulikult teel ei ole enam võimalik rasestuda.

2.       Mitu katset oled teinud? 7

3.       Kas oled otsinud abi kuskilt nõustamise osas (psühholoogiline)? Ei ole.

4.       Kus kliinikus tegutsesid/oled tegutsenud ja kes oli sinu arst/arstid? Nova Vita – Elle Talving, hetkel Andrei Sõritsa Elite Kliinik.

5.       Mitmes katse sul õnnestus/mitu katset on ebaõnnestunud ? Kõik 7 on ebaõnnestunud.

6.       Miks on katse ebaõnnestunud ? Embrüod ei kinnitu,

7.       Kuidas rohud mõjusid sinu enesetundele/emotsioonidele/tervisele ? Kehakaalu tõus aga ei välista, et muidu seda ei oleks. Hetkel tehtavad süstid tekitavad ebameeldivaid kuumahooge.

8.       Kui palju sinu katse/katsed läks/läksid maksma keskmiselt ? 800 euro ringis

9.       Mis katse tegid/oled teinud  (IVF;ISCI;IUI;FET) 3 külmaringi, 4 täisringi

10.   Mis protseduure oled veel läbinud selleks, et kunstliku viljastamist läbi viia/ mis katseid on mees pidanud läbi tegema? Mehel tavapärased analüüsid ja “annetused” . Minul tavapärased analüüsid ja hüdroskoopia.

11.   Mida soovitaksid teistele katsetajatele, kes lähevad esimest korda tundmatusse/või nendele kellel on teekond olnud väga pikk ? Ma ei ole küll veel Sõritsa juures katset läbinud, kuid hetkel tundub, et ta teeb päris palju asju teisiti ja põhjalikumalt. Jah see kõik maksab aga siis on vast oodata ka tulemust. Ehk soovitaksin minna kohe parima arsti juurde (hetkel arvan, et see on Sõrits), sest
lõppkokkuvõttes ebaõnnestunud katsed lähevad sama kulukaks või isegi kallimaks, kui oleks kohe
sinna läinud. Kindlasti soovitan mitte kaotada lootust ja katsetada niikaua kui rahakott, tervis ja
vanus kannatab.

12.   Kas adopteeriksid, kui katsetamine läheks liiga pikaks? Mina katsetan niikaua kui tervis ja vanus kannatab, alles siis hakkan üldse seda variant kaaluma. Hetkel sellele ei mõtle.

See näitab seda, et alla anda ei tohi kunangi. Kuigi on raske ja võib-olla peab jumal teab mitu katset veel tegema. Hetkel ta toimetab Tartus ja hoian talle väga pöialt, et tal kõik hästi läheks. Ta on väga tore ja heasüdamlik naine ja ta on igati väärt saama õnnelikuks lapsevanemaks.
Ta jagas ka kogemust Tartus minuga mis oli omamoodi naljakas ja samas ka väga huvitav lugu mida saan ka siis Teiega jagada :) Nimed muudetud :

Hei, räägin siis enda arstilkäigust dr Andrei Sõritsa juurde. Sellist esimest kohtumist ei soovita kellelegi. Kirja pikkuse järgi saad aru, miks info jagamisega aega läks . Majja sisenedes jäi mul ikka karp lahti. Kõik oli nii ilus ja suursugune. Nagu tõeline häärber. Suur valge maja, rõdude ja üli hoolitsetud aiaga. Pügatud põõsad ja purskaevud. Trepikoja ees bemmid ja bentlid (bentli olevat Andrei oma, sest Allan nägi, et tal on bentli käekell, mehed ) Majas laiad puittrepid, nikerduste, kujude ja maalidega seinal. Iga seina peal suur telekas (telekas oli ka kabinetis, kus nägin enda sisemist ilu ) ja kulda ning karda. Iga jumala võhivõõras arst ja õde tervitasid ning naeratasid. Üks pakkus isegi kovi ja teed. Ootasin siis arsti uhkes eesruumis, kui härra Andrei tuli ja juhatas mind kabinetti ning tervitas viisakalt kättpidi. Kuid siis läks kohe mölluks. Esimene küsimus oli, et kas te olete juurde võtnud. Et nagu mismõttes, täpselt nagu oleks mind varem näinud Pidin punastades tunnistama, et nii on. Nagu sellest veel vähe oleks, küsis ta kui palju ma kaalun. Võtsin siis kiirelt 3 kilo maha ja ütlesin numbri. Andrei vaatas mind pika pilguga ja ütles, minge kaalule. Krt…. Loomulikult ei haitunud see 3 kilo 3 sekundiga Andrei vangutas pead, oi oi, näed rohkem on. Nii, juurde ei tohi enam midagi võtta, see vähendab võimalust, alla peab võtma. Lubasin siis piinlikult sellega tegeleda. Vot teile motivatsiooni Siis järgnesid küsimused, mitu õde venda. Kas neil on lapsi ja kas on terved. Ja äkki…nii püksid maha…Ma nii lootsin, et kohe esimesel kohtumisel ei pea Ja siis, millal viimati vahekorras olite. Bljäääd… Enam valetada ei julgenud. Ütlesin vaikselt, et eile. Sorry sõber Seejärel, kas vahekorra ajal on vahest valus ja kas kasutate libestit. Ootamatud küsimused ma ütleks Millega peseta, kas kasutate mingeid ravimeid jne. Tõeline ülekuulamine Küünalde jutu peale, tupe PH taseme tasakaalustamiseks, mida kasutasin eelmise arsti tungival soovitusel (3 päeva enne- ja 3 päeva peale mensest), pidi ta ära minestama. Need pidavat loomuliku keskkonna täitsa ära rikkuma. Aga ma olen neid nüüd ju tükkaega juba kasutanud Püüdsin siis süüdlaslikult selgitada, miks ma nii nõme olin olnud. Kui Andrei ütles, et see on nagu supi keetmine, iga kokk teeb erinevalt aga ikka tuleb mingi supp. Mina nüüd ütlen, et ei mingeid küünlaid ega intiimpesu geele. Kuid, iga päev pead ära jooma klaas petti, keefiri või maitsestamata jogurtit. Kas on selge??? Iga päev! See on kohustuslik! Jah, on selge… Kui teie ei taha riielda saada, siis käituge ka Andrei sõnade järgi Samal ajal lasi Andrei väga aktiivselt pulgaga minu kõhus ringi ja vangutas pead. No ja siis läkski veel nõmedamaks. Võttis proovi ja õde kõrval tegi ilmselt mingi kiirtesti, sest äkki kuulsin kiljatust, positiivne. Oi, kus Andrei võpatas, mis positiivne?? Nii, nüüd on vaja võtta see test ja see test, sest mingi põletikune reaktsioon ja siis ravi peale panna ja siis veel uurida ja siis vaatame mis ja millal üldse saab… Oi jah, ülla ülla, jälle mingi jama Nii, pange püksid jalga ja helistage mehele, las tuleb ka sisse, peab ka proovid andma. Sest põletik on nagu nohu. Võib olla nakatunud, võib ka mitte olla. Allan: issand, kas ma pean mingeid proove ka andma? Kerli: Ma arvan küll, mingi põletik. A: kas pulgaga ka? K: ma ei tea ju A: kas verd peab ka andma? K: äkki hakkaks tulema nüüd… PS! Allan ei kannata süstimist, ega vere andmist. Paljast rääkimisest hakkab halb. Allani saabudes, võtab Andrei välja tupe- ja emaka prototüübi ning hakkab selgitama. Enamjaolt Allanile otsa vaadates, kes on veidi kohmetunud. Sest ta pole kunagi minu arstidega kokku puutunud ja käib ainult spermat andmas Et mul on mingi põletikune reaktsioon, emakas on müoomid, mis on suuremaks kasvanud ja on juba piiri peal, lisaks on munasarju nii palju torgitud, et hakkavad deformeeruma, siis on vaja uurida emakat, seal paistavad ka mingid muutused olevat, vaja uurida ja kohendada. Seega ime ka, et rasestunud ei ole. Võite teha veel sada korda, kui tahate aga kui süsteem korras ei ole, siis ei juhtu midagi. Andrei joonistab seejärel paberile püramiidi, kus kõige alla kirjutab tava analüüsid ja ütleb, et need teile tehti. Nüüd tuleb süsteem korda teha. MISMÕTTES NAGU??? Mida ma siis 7 korda olen teinud, kui mul süsteem nagu polegi siis korras või… Kui süsteem on korras, siis kõige viimasena tuleb kontrollida keha. Kas kehas on midagi, mis takistab rasedaks jäämist ja siis võib teha uuesti viljastamise. Kuna on põletikuline reaktsioon, siis tuleb alustada kõikide analüüsidega otsast peale. Naisele maksab see umbes 500 euro, mehele umbes 400 eurot. Siis tuleb teha emaka uuring ja kohendamine ehk hüsteroskoopia (operatsioon narkoosi all) mis maksab umbes 1200 eurot. Siis kontrollime keha ja siis viljastamine. Kui kõik hästi läheb, siis saab viljastamise teha umbes järgmise aasta alguses. Kui ei õnnestu on vaja veel teha analüüse, uuringuid või operatsioone. Aga minu arust lootust veel on. Nii, kas tahate seda kõike siin teha või tahate linna tagasi minna??? Väga konkreetne mees Minu arust rääkis ta kõik selle ilma vahepeal hinge tõmbamata. Korra võttis kõik see info meil hinge kinni ja Allani ees oli mul veidi piinlik, et nii vigane pruut. Aga siis kogusin ennast ja vastasin, et hakkame siis otsast aga pihta. Olen valmis kõik läbi tegema ja jään siia. Sest mulle tundus, et olen õigesse kohta jõudnud, et ta hoolib. Mis siis ikka, stardime taas. Andrei näitas ka paari naise haiguslugu (nime kattis diskreetselt kinni), kes on tulnud Nova Vitast aga ei olnud rasedaks jäänud, sest süsteem polevat korras olnud. Seal olevat jäänud. See küll tundus veidi müügimehe jutuna aga Allanit see igastahes veenis Paraku sellega meie jamad ei lõpenud. Läksime siis analüüse andma, Allanil juba külm higi otsa ees. Kusjuures ta pidi kohe järjest andma nii verd, kui spermat. Läksin esimesena verd andma. Õde vaatas paberit ja hakkas vere torusid ritta seadma. Viienda toru juures ütles, et nii palju polegi vist keegi pidanud siin andma. Ahah, väga lohutav. Juba muretsesin ka Allani pärast. Siis lisas ka kuuenda anuma ja küsis, kas sul ikka veeni on mulle anda ja kas võin minestada ka. Ütlesin, et mina ei minesta aga minu mees võib minestada küll, ta tuleb järgmisena. Minu protseduur läks edukalt ja siis oli Allani kord. Allan istu tooli ja mõnda aega oli kõik ilus, kui äkki teine õde nuuskpiiritusega hakkas ringi tormama. Ma siis läksin kabinetti. Allanil oli halb hakanud. Üks õde pühkis higi, teine hoidis nuuskpiiritust ja ulatas jääkoti. Kuid paraku sellest ei piisanud. Allan vajus kokku. Jalad viskusid sirgu ja keha hakkas üleni värisema. Päris hirmus oli. Mind saadeti kabinetist välja ja kutsuti mingi meesarst. Natuke ikka piilusin. Nad üritasid seda mürakat toolilt maha põrandale saada. Aga Allan ärkas selle peale ülesse. Oleksite te seda pilku näinud. Ta ei saanud mitte midagi aru, kus ta on ja miks teda tiritakse. Ta oli täpselt sellise näoga, et keegi saab kohe pasunasse. Midagi seal siis toimetati ja lõpuks tuli Allan kabinetist välja. Räsitud oleku ja higist läbimärja pluusiga. Kuid õnneks jäi minu doonor ellu Mul oli nii kahju tast. Ja samas jälle piinlik, et minu pärast piinatakse. Kohe pidi siis minema sperma analüüsi andma, ei mingit halastust Läksin siis välja ootama. Kui Allan tuli, siis ütles, et elu kõige jubedam kogemus 400 euro eest. Küsisin, kuidas sul nii kiirelt läks Ütles, et ei läinud, tavaliselt läheb isegi kiiremini aga seekord oli süda veel natuke paha. Aga oli vaadanud mingit swingerite videot. Elagu swingerid, päästsid me päeva Lõpuks maksin arve ja ostsin rohud. Kokku läks see käik 1075 eurot. Nüüd hakkasin aru saama, miks seal kõik nii ilus oli Aga vaatame positiivselt, järgmine külaskäik pidi juba 1200 olema Käisime rahustuseks Tartu linnas söömas ja jalutamas. Viskasime nalja, et minu läbisõit on juba nii suur (vanus, mis te siis mõtlesite?) et jupid hakkavad läbi minema, ainult varuosad on mul jube kallid Aga kahjuks sellega minu hädadka veel ei lõppenud. Mina läksin rooli, sest Allan oli igatpidi tühjaks pumbatud ja veel nõrk. Jälgisin nagu nohik igat märki ja kiiruskaamerat, kõik kihutasid minust mööda. Ja ühel hetkel käis punane sähvatus ja oligi käes. Tuli välja, et jäin mõttesse ja ei märganud ühte 70 märki. See veel puudus Täna sain siis trahvi kätte. Võime arvele siis 39 eurot juurde lisada. Ma peaks kaebuse esitama, et minu arust oli 90 ala ja sõtsin 87-ga. Väga korralik olin ju Püüan vähemalt lõpetada positiivse noodiga. Eile arst helistas ja ütles, et mingit hullu põletikku ei ole. See ravi, mis eile lõppes, sellest piisab. Mees ei ole ka “nohu” saanud ja mingit ravi tegema ei pea. Spermaga kõik korras. Nüüd võib tulla mensese 5 päeval hüsteroskoopiale. Umbes 27.08-02.09. Ja kunagi saan vähemalt öelda - lõpp hea kõik hea; kaua tehtud kaunikene; töö tellija materjalist jne..

Selline vahva looke siis Kerli(nimi muudetud) poolt meile. Tõeline seiklus, homme on tal igatahes arst ja saab täpsemalt teada, kas saab hakata lõpuks katsega pihta. Hoiame kõik koos talle pöialt :)

Kiku



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar