laupäev, 3. jaanuar 2015

Esimene kunstlik viljastamine IVF

Heiii !

Alustaks õige siis sellega, mida tähendab üldse IVF- In Vitro Fertilization on maailmas kõige sagedamini kasutatav lastetuse meetod. Kõik, kes sellega kokku puutuvad teavad loomulikult, mida see endast kujutab. Minu eesmärk on just Teile kallid lugejad seda infot jagada, keda ootab ees sama teekond nagu mind.

Kogu protseduur algab sellega, et saad ühe skeemi. See näeb välja selline :
Seda skeemi täidetakse igakord, kui käid arsti vastuvõtul. Kas lisatakse midagi juurde, kas võetakse midagi ära. Tõstetakse toosi või vähendatakse, see leht peab ALATI kaasas olema ! Kogu see protseduur on üks SUUR katsetamise meetod, ei ole see lapse saamise protseduur vaid katsetamine. Muidugi on see imeline, et selline võimalus üldse maailmas on. Kuid kahjuks rasestumise protsent on täpselt sama suur, kui loomulik rasestumine. Me teeme kõik võimaliku, et see toimiks, kuid suurima valiku teeb ikka ja alati loodus. Nii see paraku on ja nii see jääb ka !


Minu protseduur algas reaalselt 17ndal novembril. Siis hakkasin ma sööma beebipille "Marvelon"
Nii naljakas, kui see ka ei oleks JAH tuleb süüa beebipille ennem stimulatsiooni. Minul oli Marveloni söömine tavalisest lühem , nagu arst ütles, kuna lihtsalt aeg pressis peale ja jõulud olid tulemas. Jõulu ajal ei istu kahjuks keegi laboris. Krõbistasin neid siis kuskil 2 ja pool nädalat ning alates 4ndast detsembrist pidin hakkama süstima. Marvelon on nagu igagi teine beebipill, ei olnud ka eriti kallis. Sain 10 € paki. Sellest mulle piisas.

Edasised summad olid juba märksa suuremad.



4ndast detsembrist hakkasin siis süstima, ausalt öeldes olin ma täiesti hirmul, kui mõtlesin, et pean ise ennast süstima. Õnneks on tehtud see kõik inimesele võimalikult lihtsaks. Süstal näeb välja nagu suhkruhaigust kandavatel inimestel insuliinisüstal. Seega midagi hirmsat ei ole, usun, et need kes kardavad süstlaid, siis nende jaoks on see kindlasti katastroof. Süstimiseks kasutasin ma Gonal-F.
Pakk sisaldab siis nõelu, mis on näha alumises osas karbis , siis PEN ehk "pastakas" mille otsa keerad igal korral nõela. See on imelihtne. VIDEO
PEN`i pealt pead alati keerama koguse, mis arst on määranud. Minul olid esialgu kogused lahjemad, kuna siiski esimene katse ja nagu ma ka ütlesin, see on üks suur katsetamise meetod. Esialgu määrati 5 päeva 150 ühikut. Selleks pidin ostma 900 ühikulise PEN`i ja selle maksumus oli 155,01 €. Seda sain siis kasutada 4dast detsembrist kuni 8 detsembrini. 9ndal detsembril läksin juba arstile uurima , mis seisus stimulatsioon on. Kas munarakukesi on juba piisavalt tekkinud.
Hormoonravi on vajalik selleks, et tekitada niinimetatud superovulatsioon, mille eesmärgiks on paljude munarakkude üheaegne valmimine. Tavalises elus, kui rasestutakse loomulikul teel valmib 1-2. Arstil selgus, et vajab veel stimulatsiooni ja tuleb natukene koguseid suurendada. Tuleks ka ära märkida, et esimene katse on arstile kõige raskem, kuna ei tea kuidas keha millegile reageerib. Leppisime kokku, et süstin 200 ühikut edasi 3 päeva. Selleks ostsin 450 ühikulise PEN`i , mis maksis 80,14 €. Kõige hullem, mis juhtuda sai oli see, et ma kogemata süstisin valesti, mul oli eelmisest PEN`st alles 150, aga mina arvestasin, et ainult 50 ja kui süstisin vanast süstlast 50, siis tundus, nagu ma polekski midagi süstinud ja panin korra veel 50 ja siis uuest süstlast 150. Avastasin, et olen reaalselt 250 ühikut juba süstinud ja olin paanikas. Helistasin järgmisel päeval koheselt arstile, et mis nüüd saab. Arst ehmatas mu nii ära, et ei tea, sellest skeemist tuleb ikka väga kinni pidada, et kui arstile tulete 12ndal det siis vaatame , kas on ikka kõik korras. Olin täiesti shokis, miks peab inimese nii ära ehmatama. Samas foorumikaaslased, ei leidnud, et selles 50 ühikus, mis lisaks süstisin midagi nii hullu oleks. Nemad on siiski juba mitmeid kordi katsetel käinud ja tunnevad maad natukene rohkem. Rahunesin maha ja mõtlesin, et ei juhtunud midagi hullu ja kõik on korras.
Kokku sain ma neid PEN süstlaid 3 tk, lisaks tuli 12ndal veel 2ks päevaks süsti ja see oli 350 ühikut, mis maksis 54,90 €.
Selleks hetkeks olin ma sinna alla juba raha pannud 300,05 €.  See ei olnud veel kõik. Kui arstil käisin sain samuti veel rohte. See oli samuti süstitav rohi ja väga kange rohi.
Gonal-F süstitakse ka alati kõhu/naba piirkonda.










10ndast detsembrist pidin 5 päeva süstima iga hommik samal kellaajal enamvähem kõhu/naba piirkonda Orgalutran`i. See on üsna kibe ja kipitav rohi, süste koht läks alati punaseks ja tekitas väikse lööve nahale, mis kadus mõne tunni pärast , aga senikaua sügeles väga.
Selle rohuga tekkisid mul meeletud peavalud. Mulle endale tundus, et ma polnud üldse stressis, aga usun, et keha oli täiega stressis. Ma võtsin seda väga mängleva kerglusega, et tuleb teha ja see mu ainus võimalus. Keha oli kindlasti täiesti teises olekus ja tundis, et selline asi toimub esimest korda ja oli lihtsalt shokis. See tõttu olid mul meeletud peavalud, väga ei julgenud peavalu rohtugi võtta, samal ajal erinevaid tablette ja süste tarbides kartsin, et keeran oma katse tuksi.
Selle rohu maksumus oli 20,91 € 1 süst. Ehk kokku 104,55€



Süstimine lõppes mul 14ndal detsembril. Siis lisaks Orgalutrani süstile pidin tegema Diphereline süsti, siis ma tundsin, et ma olen nagu täielik doktor. Mul oli suur nõel:
Ma pidin ise segama lahuse, ehk vedeliku ja pulbri kokku ja tõmbama selle süstlasse. Segamine käis samuti kõik selle suure süstlaga. Mul oli kaks ampulli mille sees oli vedelik ja kaks ampulli pulbrit, tõmbasin 2 vedeliku sellesse suurde süstlasse ja lasin kuskil 1 vedeliku koguse sinna pulbri sisse loksutasin ära ja tõmbasin tagasi , see järel lasin vedeliku järgmise pulbri sisse loksutasin ja lahustasin ära ja tõmbasin tagasi, seda kõike pidi tegema kella täpsusega. 14 detsember kell 21:40 võis hilineda 5 minutit, sest seda peab tegema 35 tundi enne puntksiooni naha alla. See kord lihasesse. Ma ei julgenud üldse seda ise teha, siis palusin oma noormehel tuharasse see süstida.
Ta oli ka üsna paanikas, et ma seda palun kuna süstlad talle ei meeldi, aga sai hakkama. See süst ja ravimid maksid kuskil 17 eurot. Ma täpselt ei mäletagi, mis ma tol korral maksin. Kogu selle süstimise käigus on nii palju nüansse mida peab jälgima, et ei oleks süstlas suuri õhumulle , sest muidu lased õhku endale naha alla, see paneb sügelema ja ei ole hea ning ei saa piisavalt ravimit kätte.  Ausalt öeldes olin ma maru õnnelik, et see süstimine sellega lõpusirgel oli.

Selleks hetkeks oli mul rahaliselt läinud kokku: 421,60 €

Paljud mõtlevad, et kust ma sellise raha võtan, aga kui ei ole koheselt, seda raha taganttaskust võtta, siis on ju võimalusi erinevaid. Kui pannakse katsele kirja, siis on võimalus, et saad alles 6 kuu pärast katsele, mina sain kohe 2 kuuga. Raha saab ju ette koguda, koos oma kaaslasega iga kuu panna kõrvale 50-100 eurot siis saabki selleks ajaks juba mingi raha endale kokku.
Mina isiklikult arvan, et kui esimene mõte on kohe, et minul sellist raha ei ole, siis mul tekib küsimus, et kuidas siis üldse last endale lubada saab ? Kogu lapse saamine ja kogu see uus algus on suur rahaline väljaminek. Kõik maksab ja laps maksab tervelt 18 aastat, kui ta sinu juures elab ja sa teda kasvatad. Seega selleks leiab igaüks raha, kes seda VÄGA tahab !
Muidugi on kõik katsed erinevad ja kõik sõltub sellest, miks sa üldse sellel katsel oled.
Mina isiklikult olen noor 23 aastane ja minu ainuke probleem on see, et mul puuduvad munajuhad. Kõik muu on korras, mehel on kõik korras. Näidud arstide poolt võetud vastavad täiesti tervele ja noorele naisele. Minu foorumis, on naisi kes on üle 30ne nende katsed on tunduvalt kallimad.
Haigekassa rahastab üldse kuni 41 a saamiseks IVF . Kui oled juba üle 41 siis maksad täierauaga ise kõik kinni.

Nende rohtudega ei olnud veel kõik, need on rohud mida haigekassa komepenseerib, aga edasi pidin ostma veel rohte.
Sellest juba järgmises blogis, kus räägime , mis sai peale süstimist edasi ja kuidas läks siirdamine, ning milline oli katse tulemus !

Kõike kaunist Teile ! :)

2 kommentaari:

  1. Tere olen Gerly tahtsin küsita kas keegi oskab öelta kui kiiresti või teha teist kuntsliku viljastamist. Esimene katse oli null.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere!

      Vabandan, olen eemal olnud isiklikel põhjustel!
      Aga kõik on väga individuaalne. Üks menstruatsiooni tsükkel peab kindlasti vahel olema, aga seda kõike otsustab ka arst.

      Kiku

      Kustuta