reede, 13. veebruar 2015

Külmaring, FET katse, Jääkarukesed ..

FET katsel on palju ilusaid nimesid- külmaring, jääkarukesed, seda sellepärast, et meie pisikesed "mammud" on külmas ootamas oma järge. Kõik hea kvaliteediga embrüod, mida ei siirata on aga võimalik külmutada ja säilitada vedela lämmastiku keskkonnas, kus väga madala temperatuuri juures on peatunud kõik bioloogilised protsessid, mistõttu on see ideaalne võimalus embrüote säilitamiseks.

Külmutatud embrüote siirdamine (FET – Frozen embryo transfer) on võimalus neile, kellel esimesest IVF siirdamisest rasedust ei tekkinud, ja ka neile, kellel plaanis mõne aasta möödudes perre muretseda teine või kolmas laps. FET protseduuri teostamine võimaldab lastetuse ravi kulutusi vähendada, kuna embrüote siirdamiseks ei ole vaja naisel läbida kalleid munasarjade hormonaalse stimulatsiooni ja munarakkude katseklaasis viljastamise protseduure. See on siis see osa, kus ma end meeletult süstisin erinevate süstidega- see jääb seekord ära. Jumal tänatud :) FET protseduuri tulemusena rasestub kuni 20% naistest. Vastavalt Eesti seadustele võib embrüot säilitada seitsme aasta jooksul. Seaduses ettenähtud ajavahemiku jooksul siirdamata jäänud embrüod kuuluvad hävitamisele. Patsiendi nõusoleku korral saab siirdamata jäänud embrüod annetada viljatusravialase teadustöö arendamiseks.



See oli selline väike lühitutvustus, mis mind siis ees ootab. Ühesõnaga esimene katse on seljataga, mis paraku ebaõnnestus. Olen end kokkuvõtnud ja eluga edasi läinud. Kusjuures terve jaanuari kuu oli niivõrd kiire, et lihtsalt polegi aega olnud mõelda sellele, et juba uus katse ukse ees. Ootasin oma menstruatsiooni nii meeletult, et usun, et mitte keegi pole vist kunangi päevi nii väga oodanud. Kui eelmised päevad hakkasid katse ebaõnnestumisega 3 jan 2015 siis nüüd hakkasid päevad TÄNA 13 veb 2015. Kolmteist ja reede- ma ei usu sellesse , et see oleks halb päev. Vastupidi, see on parim päev tõestamaks, et kolmteist ja reede ei ole üldse halb päev :)

Helistasin täna kohe hommikul arstile Pelgulinna , et JUHUUU päevad kohal, mis edasi. Hommsest hakkan krõbistana estrofemi 2mg päevas 3 tabletti.

Kusjuures ma ei tea üldse, mis mind ees ootab. Mis tablette või mis rohte ma veel sööma hakkan, aga mind väga huvitab. 25 veb lähen arstile hommikul 8:30 ja siis saan jällegi targemaks.
Kahju on ainult sellest, et mul külmas on ainult 1 mammu :(
Oleksin nii väga tahtnud siirdada kahte, aga no mis teha, peab selle katse peale lootma, et see õnnestuks. Oluline on see, et mu mammu üles sulaks kenasti, et seda annaks üldse siirdada.
Olen enda jaoks ka selle järgi mõelnud, et kui ei õnnestu, siis ma uue katse teeks sügisel. Elaks rahulikult suve üle, mõtleks natukene teistele asjadele, mitte, et terve suve pean kurvastama ja mossitama, kui katse jällegi ei õnnestu. Siis oleks suvi kohe rikutud. Suvel ma puhkaks ja läheks reisile ja oleks niisama mõnus.
Kui arstil ära käin, siis saan jällegi rääkida, mis mind ees ootab ja mida tegema hakkan :)

Seniks sooviks kõikidele katsetajatele palju triipe ja eduuuuu !
Olen mõtetes alati Teiega koos !

Kallistan

Kiku


2 kommentaari:

  1. Su blogi on nii nii ilus :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh :) tore kui meeldib ja loodan, et saan paljudele abiks olla :)

      Kustuta